Despre vise

Sau cum sa te considere lumea/societatea mai dezaxat decat esti. Si tie sa-ti si pese.

Daca vorbesti omului obisnuit – imi place expresia „the average Joe” – despre vise, se uita la tine ceacar. Te catalogheaza ca sectant, nebun, dezlipit de realitate sau mlm-ist – „asta sigur vrea sa-mi vanda ceva”. Societatea te poate marginaliza usor si fara resentimente daca ai vise si in plus, mai si vorbesti despre ele ca si cum ar fi tangibile. Ce vrei tu maaaah, sa muncesti mai putin timp si sa castigi mai multi bani ? Ia treci tu la munca, „de la noua la sase / ca pestii-n plase” (copyright Parazitii), nu gandi mai mult decat aia care … APAR credeati ca zic, dar o sa zic SE UITA la stirile de la ora cinci, nu face nimic ca sa schimbi rutina zilnica si calduroasa. Traieste din inertie.  Las’ ca vedem noi unde si cum ajungem – maine oricum o sa vina.

Desi sistemul de invatamant este la pamant, jalnic si sub orice critica – nu numai aici, ci si in alte tari – i-am gasit partea buna. Are o finalitate. Se termina la un anume punct. Am facut 12 clase, luam bacu’ (cei care il iau), avem o diploma, de la toamna nu mai venim la acelasi liceu sa invatam despre aceleasi crustacee monofazice si geodezice. Gata, am terminat treaba, trecem la urmatorul nivel. Finito, done, fini ! In cazul scolii, visul (inoculat) este sa o incepi cu coronita in ciclul primar, sa o termini cu note mari mai incolo si sa te descurci in viata sa iti gasesti un job bun.  Nu e cel mai valid vis, dar macar e ceva.

Dar in viata ? Pai pentru asta nu prea exista retete. Ai terminat o scoala, ti-ai indeplinit obiectivul/visul, si acum ce ? Pentru ca da, scoala iti seteaza ea obiectivul in loc sa te invete sa ti-l setezi singur. In loc sa-ti dea undita, iti da pestele. Si atunci ca normal ca nu iti pui problema de asa ceva. Si normal ca atunci cand iti vorbeste vre-unul despre vise ti se pare ciudat. Mergi la munca, iti faci rate, te insori, faci copii. Caldurica, rutina. Cam „ce se face”. Pe sistemul „maimuta vede, maimuta face„. Ce obiective ? Ce vise ? Ce sa faci maaah, sa-ti scrii obiectivele pe o foaie de hartie si sa le citesti zilnic ? Ia o bere si taci, gandeste-te cu cine votezi. Maine oricum o sa vina.

Cel mai greu e sa iesi din rutina zilnica – mai ales cand nu iti propui asta. E ca si batranica pe care vrei sa o ajuti sa treaca strada, desi ea nu vrea. Cel mai greu e sa ajungi undeva, sa fii cineva – mai ales daca nu iti propui asta. Cel mai greu e sa castigi la loto – mai ales cand nu joci. Cel mai greu e sa fii bun in meseria ta – mai ales cand nu iti place ceea ce faci. Cel mai greu e sa-ti traiesti viata pe care o vrei – mai ales daca nu stii cum e viata pe care o vrei si mai ales cand nu vrei sa stii. Maine oricum o sa vina – mai ales la 24 de ani. Mai vorbim la 70…

Stiu, sunt rau si viata e dura.

4 comments so far

  1. Florin on

    Ohh, ce vise am avut eu.. MA rog.. cosmare..

  2. Stefan Murgeanu on

    eu am facut primii pasi acum cativa ani:

    am aruncat naibii televizorul

    m-am apucat sa citesc cel putin 1 carte de dezvoltare personala saptamanal

    am luat decizia sa ascult lucrurile pe care le condamnam din oficiu

    restul e istorie😉

    succes🙂

  3. Mihai on

    Stefan, nici eu nu am televizor si nici nu am in plan sa achizitionez unul.
    Cu cititul e mai greu, dar incerc dupa regula 15 minute pe zi.🙂

  4. […] sau Orasul Fermei. Si iata rezultatul. Daaaa, e total logica societatea nostra!!! Ce ai tu maaah, vise?? Eu cresc oi coaie, ce stii […]


Lasă un răspuns

