Ignoranta

Motto: „Cine e asta sa-mi zica mie ce sa fac, cum sa ma imbrac, ce sa mananc, cum sa traiesc ? Ce, eu nu stiu ?”

Pe sistemul avem doua urechi si doar o gura ca mai mult sa ascultam si mai putin sa vorbim, foarte putine persoane accepta sfaturi. Acesta e si motivul pentru care am renuntat sa mai dau. „Comoditatea nu te ajuta sa evoluezi”. Asa spun frumos „Ba esti un lenes si o arzi aiurea si ar trebui sa-ti misti fundul gras de pe canapea si sa nu mai mananci ca o vaca si sa te vaiti ca viata e grea si ca munca e grea”. Iar raspunsurile sunt dintre cele mai variate, bine, pentru cei care prind fina aluzie – de la „Bine ca esti tu destept!” pana la reactii superioare gen ma-ta-i proasta.

Asa ca nu mai dau sfaturi. Adica de ce sa ma obosesc eu sa-l conving pe lenes sa se miste. Sau pe hulpav sa tina post. Sau pe comod sa mearga cu metroul (chiar azi🙂 ). Sau pe fumator sa se lase. Sau pe alcoolic sa nu-si puna ficatul in pioneze. Sau pe manelist sa dea muzica mai incet. Sau pe smecherul cu jeep sa stea la coada. Sau pe functionarul public sa-si faca treaba. Sau pe cititorul de gesepe sa se uite la un meci. Sau pe tigani sa se spele. Sau pe bancheri sa nu fure. Sau pe angajati sa aiba echilibru intre munca si viata. Sau pe oricine sa ia vitamine. Sau pe oricine sa aiba grija de banii lui. Sau pe oricine sa trateze pe oricine cu respect.

Nu mai bine ma degajez eu de problemele altora si imi vad de ale mele. „Ai scapat de la sapa, dai de bani si epatezi/ Noi te vedem, te ignoram, oricum tu nu contezi!„. Oricum nu schimb eu lumea. Adica daca ai pofta de plastic de la mec, mananca frate. Eu nu mananc si nu trebuie sa-mi justific in fata nimanui alegerea. „Dar nu-ti plac cartofii prajtiti ?”, „Dar nu ai televizor?” , „Dar cum poti sa te trezesti asa devreme zilnic ?” dar, dar, dar. Treaba mea. Daca iti zic de ce, te simti si crezi ca-ti dau sfaturi si crezi ca am impresii si ca ma dau mare cu ce fac eu. La urma urmelor, fiecare e responsabil de propriile actiuni in totalitate. Tot ce faci iti afecteaza in primul rand tie viata.

Deci, ignoranta din partea mea e un raspuns bun la ignoranta cuiva caruia ii spun ceva cu bune intentii.

2 comments so far

  1. […] Si cand ai 22,23 asa si vezi astfel de anomalii te lupti cu oamenii si vrei sa ii convingi ca sunt retardati (silly you!) si ca fac greseala vietii lor in cazul unei case sau masini sau ca au obiceiuri proaste de cheltuit in rest. La 25 te calmezi… […]

  2. […] din Charles Dickens, David Copperfield. Frugaliate, am zis! Si da, o ard intelectual! Si da, am zis ca nu mai dau sfaturi, dar […]


Lasă un răspuns

