Lisabona pitoreasca si dezinvolta

Cand iti vezi hotelul din avion fara sa mai fi fost vreodata in locul respectiv, nerabdarea se transforma in entuziasm pana sa aterizezi si sa descoperi locul cel nou. Aeroportul in Lisabona este in oras, mai in oras decat autogara aeroportul Baneasa. Dupa aterizare am luat un autobuz pana la hotel si dupa-amiaza eram deja la plimbare pe Av de Liberdade, un bulevard care se vrea asemanator cu mai celebrul Champs-Elysees.

bulevard1 bulevard2

Ajunsi in centru, am remarcat naturaletea orasului, a oamenilor, a stradutelor, a magazinelor, restaurantelor, palmierilor. Parca erau acolo de cand lumea si totodata intr-o continua agitatie si intr-un continuu zumzet. Oras al contrastelor, de la stradute inguste cu piatra cubica pe care circula tramvaie construite in perioada interbelica pana la cladiri moderne cu fatade de sticla si centre de afaceri, Lisabona impresioneaza prin originalitate, dar si prin varietatea plastica a formelor si culorilor. Portughezii sunt oameni simpli si modesti, prea putin extravaganti. Multe persoane care au mai fost in Portugalia se plang ca nu inteleg limba, mie mi s-a parut usor de inteles fiind foarte asemanatoare cu franceza, problema este rapiditatea cu care vorbeau.

Gandindu-ne sa lasam ce e mai bun pentru mai tarziu, dar si pentru ca lunea sunt inchise multe atractii in oras, urmatoarea zi am fost la Sintra. Sintra este un fel de Sinaia, doar ca la doar cateva zeci de km de centrul Lisabonei – am facut 20 de minute cu trenul. Fosta resedinta a regilor portughezi care cucereau marile si oceanele a fost transformata intr-o atractie turistica majora fara a-i fi alterata imaginea istorica. Castelul Maurilor este o fortareata ridicata acum un mileniu pe niste stanci abrupte (cum faceau ???), iar Castelul Pena se regaseste in multe topuri alaturi de alte palate spectaculoase ale Europei si lumii.

castelul_maurilor castelul_maurilor1 pena_palace1 pena_palace2

Cabo da Roca este unul dintre putinele locuri care mi-au ramas in minte de la lectiile de geografie din gimnaziu. Cel mai vestic punct al Europei continentale se gaseste la o plimbare cu autobuzul de Sintra, iar peisajul pur si simplu iti taie rasuflarea.

cabo_da_roca1 cabo_da_roca2 cabo_da_roca3 cabo_da_roca4

Marti, a treia zi de cand suntem aici si inca nu apucasem sa vedem mai nimic din orasul propriu-zis. Am luat la rand obiectivele majore, ca Turnul Belem, Monumentul Descoperirilor, Manastirea Jeronimos si Oceanariul.

belem monumentul_descoperirilor jeronimos oceanariu

Dintre ele, Oceanariul ramane cel mai spectaculos si mai modern. Este cel mai mare al Europei (sursa) si, pe langa tancul central, este constituit din patru turnuri ca sa le zic asa in care este creata atmosfera din cele 4 oceane ale lumii. Astfel, intalnim de la pinguini din Oceanul Arctic pana la pestisorii viu colorati din Seychelles, Oceanul Indian.

pinguin pesti1 dragon peste_urat

Miercuri am fost la cumparaturi pe Rua Augusta (ieftine haine!), ne-am plimbat cu tramvaiul si prin cele doua cartiere din estul si vestul centrului orasului, Alfama si Bairro Alto. Am vazut de la restaurante luxoase in centrul orasului, pana la restaurant traditionale unde se canta fado si pana la barulete de o camera unde , daca mirosul nu ma inseala (nu fiti surprinsi) se fuma marijuana.🙂 Am spus ca este contrastant!

tramvai1 tramvai2 alfama bairro_alto

Joi inainte de plecare am fost la Cascais, o statiune aflata la 15 km de centrul Lisabonei. Am facut 20 de minute cu metroul, oamenii din jurul nostru erau in metrou doar in papuci si cu un prosop la ei, se duceau la plaja. Apa era foarte rece desi eram in mijlocul verii, dar plaja curata si degajata. Inainte de Cascais este Estoril, mai celebru prin circuitul inclus in calendarul MotoGP.

cascais1 cascais2

Fiind un gurmand mare amator de peste si de orice creatura care se gaseste in apa, am luat la rand mai multe restaurante pescaresti mai mult sau mai putin centrale si am incercat o groaza de specialitati. Pe langa celebrul „Bachalau” – cod cu legume fierte – am gustat si crab cu orez, somon sau inele de calamar. Cel mai bun desert pe care l-am mancat vreodata (nu exagerez) a fost la Antigua Pasteleria de Belem, unde desi coada era pana in strada, a meritat asteptarea. Am mancat un fel de tarte umplute cu vanilie si branza dulce si bagate la cuptor – delicios !

somon sea_food1 sea_food2 pasteleria_belem

Excursia ideala este cea in care faci lucruri, experimentezi situatii, incerci chestii noi si te intorci acasa implinit, dar si cu un mic regret ca ai plecat.  Si abia astepti sa revii🙂. Cu amintirile ramai, cu pozele si cu un magnet de frigider.

Champs-Élysées

4 comments so far

  1. fireflight on

    wow…foarte frumoase fotografiile.

  2. Mihai on

    multumesc… cred ca a contat mai mult peisajul decat maiestria fotografului🙂

  3. […] Am fost in Gran Canaria, Portugalia si spre finalul anului in […]

  4. larly on

    multumesc…Ritz Resorts


Lasă un răspuns

