Muntii Tatra

Am fost la ski in Muntii Tatra din Slovacia. Slovacia cum zice bunica „aia din fosta Cehoslovacie”, nu aia mica de langa Italia, aia e Slovenia.

Drumul pana acolo este cea mai generatoare de hemoroizi grea parte, mai ales daca te apuca si ninsoarea pe drum si dai de-astia de merg cu 30 si sunt speriati de bombe. 15 ore si jumatate de mers cu pauze cu tot, 14 ore si jumatate de condus efectiv din Bucuresti pana la Jasna. Autostrada Transilvania e bine lucrata, chiar am fost impresionat, niciun capat de pod nu mai seamana cu o groapa. Ca tot vorbim de gropi, nu o luati pe Ramnicu-Valcea dinspre Pitesti. Nu pot descrie in cuvinte ce gropi sunt si eram prea nervos ca sa mai fac o poza. Cu riscul de a ma repeta, NU o luati pe acel drum.

Ski in Slovacia are avantaje si dezavantaje. Ce nu mi-a placut a fost coada de la telescaun. Care nu era cat cea din Predeal, dar mi-ar fi placut sa astept mai putin. Nu mi-a mai placut aglomeratia de pe partie. Si cam atat cu neplacerile.

Mi-a placut mult locul…

Muntii Tatra

Mi-au placut preturile, ski-pass ieftin (cel putin mai ieftin ca in Austria), mancare pe partie relativ ieftina. Mi-a placut vinul fiert, sunt experti. Mi-a placut organizarea, era un nene politist care ne-a oprit masina la 7 km de centrul statiunii si ne-a obligat directionat spre o parcare, unde ne astepta un ski-bus gratuit. Si asa nu era niciun fel de aglomeratie de masini in statiune. Desi nu era zapada in rest, pe partii aveau cumva zapada si erau practicabile. Nu toti cei 25 de km, dar pentru mine tot a fost destul. La vanzarea ski-pass-ului stiau engleza – e normal o sa spuneti – ei bine in rest nu prea stiau engleza. Bine, nu stiau deloc🙂. Ah da, si mai au o miiiiica autostrada de 400 de km de la Bratislava pana la Jasna. Erau destul de multi romani acolo in concediu, majoritatea din partea de nord si vest a tarii.

Nu sunt ei austrieci, nici nu au munti mai mari de 2000 de metri in aceasta statiune, dar tot au facut o treaba admirabila. Happy skiing and Happy New Year!

3 comments so far

  1. […] 8. Am fost in Gran Canaria, Portugalia si spre finalul anului in Slovacia. […]

  2. Irina on

    da, frumoasa statiune intr-adevar. cred ca ai uitat sa mentionezi un lucru important. au bai termale🙂 O sa spuneti, si noi avem la Herculane, la Calimanesti. Dar ei de fapt aveau parcuri de distractie cu apa termala: tobogane, piscine cu diverse temperaturi de apa. Chiar e senzatie sa stai in apa, la un jacuzzi sa te relaxezi si sa te ninga in acelasi timp. Din pacate nu am avut timp si de poze😦

  3. […] Posted 16/02/2010 Filed under: călătorii | Tags: călătorii, Slovacia | Pentru ca postul trecut despre Muntii Slovaciei a avut succes (Google stie de ce), revin cu […]


Lasă un răspuns

