Imi plac oamenii bogati

Am citit aici de ce nu ne plac bogatanii. Mie imi plac. Sunt un model bun de urmat.

Bogatia si moralitatea nu se pupa. Bogatii in general sunt egoisti – bravo lor. Adica, unu la mana,  mie si alor mei sa ne fie bine. Si doi la mana, restul lumii se descurca cum poate. Unii mai bine decat mine, altii mai rau decat mine, nu prea e treaba mea. Treaba mea sunt eu cu ai mei. E un egoism contructiv, nu e egoismul ala de genul „resul sa arda in flacari”. E pe sistemul „Descurca-te!”.

La fel, bogatii sunt aroganti. Si aici sunt doua cazuri. Poate ni se pare noua astora ca mine si ca tine ca ei sunt aroganti. Ca epateaza masini scumpe, ca traiesc in palate luxoase. Nah, ce sa faci cu banii, sa-i tii??? Sa ii ingropi in curte? Sa te bucuri de ei cam cand asa? La 70 de ani? La 80 de ani? Cand ajungi conserva? Nu conteaza cat costa, conteaza cati bani ai. E de condamnat ala care isi cumpara Ferrari? E ca si cum as fi eu de condamant ca imi cumpar o macheta de Logan daca ar fi sa facem raportul intre venituri si pret. Sau e cazul in care chiar sunt aroganti. Adica eu daca sunt bogat eu am. Eu am reusit, eu am facut, eu sunt destept, eu sunt realizat. Ar trebui sa fie modest? Nu stiu, tind sa zic… Nu. Pentru ca vine apoi un pulifrici care isi mananca de sub unghii intr-o masina scumpa si iti da peste nas. Iar cand ii zici sa-si curete branza dintre dinti inainte sa vorbeasca de afaceri te injura si iti zice ca tu n-ai fost in stare. Si ca mai esti si prost. Asa ca modestia nu vad la ce foloseste. Mai ales ca ar fi putiiiiiiin falsa daca esti milionar in dolari si umbli intr-o rabla. Da’ doar putin.

Imi plac bogatii pentru ca civilizatia si tehnologia s-au dezvoltat si cu ajutorul lor. Ala de a inventat becul era un rupt in cur? Ala de s-a gandit ca masinile sunt pentru toata lumea era vre-un sarac? Banii pun lucrurile in miscare. Astronautii care au ajuns pe luna (teoretic cel putin), se duceau ei moca, asa de dragul turismului interstelar? Muncitorii care au construit zgarie-nori se miscau ei dimineata din pat daca nu erau platiti puternic pentru riscul pe care si-l asuma? Si exemplele pot continua…

Si mai imi plac dintr-un motiv oamenii bogati. Pe langa ca sunt aroganti si egoisti si nu sunt umili si nici modesti. Poti sa inveti de la ei destul de multe. Adica daca te uiti la un meci o ora jumate sau daca stai de vorba cu un mare afacerist o ora jumate, de la care inveti mai multe? Care iti e mai folositoare? Daca citesti Click intr-o zi sau daca citesti un capitol dintr-o carte scrisa de un om de success, care implicit e si bogat, de unde afli mai multe informatii folositoare?

„Adica oamenii sunt pe front si dispar zilnic cate trei-patru si tu stai acasa si faci afaceri???” – Replica aproximativa din „Toti fiii mei”, de Arthur Miller. Pai, cum sa o zic eu mai pe ocolite asa… Da. Da. Da. Asta ar fi raspunsul meu. DA. Na, cineva trebuie sa si lupte pe front, cineva trebuie sa spele si vase, cineva trebuie sa faca si soft-uri, cineva trebuie sa aranjeze si rafturi in super-market, cineva trebuie sa scrie carti, cineva trebuie sa fie si patron. Si acum intrebarea de bun simt, tu ce ai vrea sa fii? In care dintre categoriile de mai sus vrei sa fii inclus? Daca nu in cele de mai sus, in atunci in care?

No comments yet

Lasă un răspuns

