Comunicarea in IT

„Nu pot sa cred ca de fapt comunicarea este problema in IT!” declara uimita o inocenta blonda colega azi.

Dar nu, de fapt programatorul este o persoana sociabila. Ar fi un politician invidiat, cu o cariera stralucita, dar lui ii plac mai mult bitisorii. Ar fi primul astronaut pe Marte, dar a ales descoperirea puterilor tranzistorului. Ar fi un Zig Ziglar junior, dar un Apache in balarii are mai multe de spus despre viata. Ar fi cel mai bun vanzator de chestii inutile si scumpe, dar un SQL bine scris aduce mai multa satisfactie. Ar fi un orator motivational cu renume, dar nu se poate lipsi de World-Of-Warcraft. Nu am scris corect World-of-Warcraft? Trece-ti-o la greseli gramaticale.

NORMAL in pula mea ca problema este comunicarea. Noi astia de am ales sa stam toata ziua in fata calculatorului dintr-un motiv sau altul, ca ne place, ca ne stimuleaza, ca una-alta, NU suntem cele mai sociabile persoane. Stiti, acum pentru comunicare exista mailul. La care poti sa nu raspunzi daca nu-ti place cum s-a adresat. Sau poti sa stai, sa iti gandesti replicile. Nu ca atunci cand fata in fata iti tranteste unul o replica de ramai ca la dentist si trebuie sa zici ceva sau pici de prost. Pe langa mail mai exista toate tipurile de messenger posibil si mai toate au genialul buton de Ignore. Adica mie nu-mi place de un nene, fata lui, cum vorbeste, cum se poarta, ce preferinte politice are, culoarea pantofilor, orice. Ii COMUNIC ce nu imi place/convine la el? Nope, mai usor Ignore si s-a dus pentru totdeauna. Si asa scapam de bagatori de seama, de curiosi, de nesimtiti, de rautaciosi. Nu mai trebuie confruntati fata in fata, nu mai trebuie sa le comunicam nimic si am scapat. Forever.

Din fata monitorului e mult mai usor sa scrii si sa te exteriorizezi. Monitorul nu te fute la icre, si daca face figuri il zobesti. Cam asa

Evident ca daca stai toata ziua in fata monitorului, s-ar putea sa ai probleme de comunicare. Daca injuri pe careva pe mess nu risti o bastarca in mecla. Happy surfing!

1 comment so far

  1. Irina on

    M-am regasit un pic in descrierea ta. Mi-am ales sa fiu programator pentru ca da, imi plac bitisorii, am o satisfactie enorma atunci cand aplicatia scrisa de mine merge. Sunt mandra de munca mea in general, ma laud cu ea🙂
    Ai mare dreptate, eu ma ascund de multe ori in spatele monitorului – prefer chatul decat o discutie face 2 face, prefer mailul.. unde bine ai punctat, pot sa reformulez. Sunt in general o persoana impulsiva si chatul si mailul ma ajuta sa nu ii iau la suturi imediat pe toti – desi uneori o mai fac.


Lasă un răspuns

