Viena – obiectiv

Am ridicat in slavi orasul asta de cate ori am avut ocazia. Daca cineva m-ar asculta, ar crede ca aici e raiul pe pamant. Dar ca orice padure, are si uscaturile ei. Sunt o serie de lucruri pe aici, cum sa le zic eu asa… triste.

Mancarea consta in primul rand din prajeala cu cartofi. Oamenii astia au un ficat de tabla. Vorba lu’ tata, „Acum inteleg eu de ce au astia cel mai tare sistem medical din Europa, ca mananca in halul asta”. Asta a venit de la tata, care e cu gratarele, cu fripturile, adica nu e un vegetarian convins🙂. Am fost si voi ramane un fan Centimeter, dar oamenii nu au nimic la gratar. Am intrat intr-un local pakistanez, „Grilled meat?” – „No, only fried”. Adica e gustoasa, satioasa, aromata, da’ hai cu ceva mai usor. Snitzelul e bun, da’ unu’.

Magazinele se inchid incepand de la 17 pana la 19 majoritatea. La ora asta (21:00) mai gasesti doar carciumi deschise. Sambata program de gravide, deschis intre 9 si 14 in medie. Duminica e zi sfanta in sensul ca nimeni nu munceste. Niciun magazin nu e deschis, multe restaurante au inchis de tot, altele au program redus. Pietele, alea unde se vand zarzavaturi, alea unde la noi e dezastru la 8 dimineata, goale! Nu e neaparat rea aceasta abordare, dar pentru oamenii muncii din Romania, care la 19:00 abia parasesc locul de munca, e ciudat.

La dom pute a cal. Grav. Nu stiu de unde vine, ca nu se VEDE mizeria, dar se SIMTE.

In rest, marile „dezavantaje” gen parcarea costa, metroul e 1.80 euro o calatorie, viata e scumpa mi se par normalitate. Trebuie sa iti permiti sa stai intr-un mare oras. Asa ajunge un mare oras, cu oameni care isi permit sa stea in el. Daca nu isi permit, ori pleaca la sat, ori orasul nu mai e un mare oras. Ah, iar am deviat si ma gandeam la Bucuresti. Alte lucruri deranjante nu am mai gasit.

In rest doar de bine, bere multe si buna, parcuri frumoase si prea putin aglomerate, mizerie pe strazi putina spre deloc, calm si liniste in trafic, in autobuz, in viata in general.

1 comment so far

  1. Anca on

    Oricate „lucruri triste” am incerca sa evidentiem legat de Viena, tot ramane a great place to live in.

    Si daca ma intrebi pe mine, cateva dintre „lucrurile triste” au si o parte buna. De exemplu, magazinele care se inchid atat de repede si pe care nu le gasesti deschise duminica, si ma refer acum la supermarket-uri&co, au reduceri zilnice. Iar la metrou, desi intr-adevar o calatorie e scumpa, daca iti faci abonament este 50 de euro si e valabil pe toate mijloacele de transport din Viena. Si asta nu e mult, tinand cont ca eu platesc (in Arad)mai mult de 11 euro pe o singura linie cu un singur mijloc de transport, si vorba aia nu poti compara marimea celor doua orase.

    Si legat de mirosul de cal din preajma domului, n-o fi oare pentru ca acolo mai mereu sunt 2-3 perechi de cai?😛

    P.S daca comentariul meu (nu exagerat de lung, sper) are o tenta de critica, sau d-zeu stie ce altceva, well alarma falsa.🙂


Lasă un răspuns

